dissabte, 23 de juliol del 2011

LA COMPETICIÓ

    Jean Rédélé, era el fill d’un concessionari de Renault. Després de la II Guerra Mundial, s’havia de treballar molt i de valent, i per tant tenint al Sr. Rédélé viatjant amb un 4/4, gaudint d’un gran petit cotxe i unes carreteres dolentes i solitàries, perfecte per gaudir de la conducció.
    Es donen les condicions necessàries i poc a poc aconsegueix crear una fabrica de models esportius, i es de suposar que la fabrica ha de finançar les carreres ( el somni de J.Rédélé ).
    Així es fan els primers A-106 per curses modificant les suspensions i trucant els motors ( Mille-Milles, etc), fins hi tot el nom Alpine es a causa d’haver guanyat el Tour dels Alps. En els primers A-108 es segueix la dinàmica, fent curses i rallis primer a França,desprès per Europa, els èxits van arribant, evolucionant i augmentant la potencia que sempre es ben admesa per aquest meravellós xassís de les berlinetas, esdevenint el Campionat del Mon de Rallis amb els A-110 1800 l’any 1973, pel camí han anat guanyant els principals rallis.
    Una empresa per la competició, havia de tenir bons objectius , així es volia participar a la cursa mes famosa llavors: Les 24 Hores de Lemans. Per aquest objectiu, es desenvolupant vehicles específics derivats tant dels A-108, A-110, com de xassís Lotus i amb motors Gordini ( M63 ), es tracta de participar i guanyar si es possible amb el nom ALPINE
    Així tenim des de 1963 a 1968 els diferents models M63, M64, M65, M66, M63B i d’altres, a la vegada es desenvolupant monoplaces de Formula França i Formula 2 ( l'any 1964 s'aconsegueix la victoria a Lemans per vehicles amb el millor index energetic, el 1966 es bat als seus rivals de Fiat Abarth).                  
    L'any 1968 es crea un departament de competició, amb el recolzament total de Renault, es muntan els A-210 amb motor V8 evolucionant al A-220 ( la revolució del 68 i d'altres motius farà fracasar aquest projecte) . De totes maneres, poc temps després Renault tindrà la majoria d’accions d’Alpine, esdevenint en certa manera,  el departament de competició de Renault. Desde 1969 es deixà de banda els sport-prototips i la resistencia, objectiu els Rallis, arrivant el  Campionat del Mon de Rallis el 1973.
    A partir d'aqui els A-110 han estat substituit pels l'A-310, aquest no estarà mai a l'alçada, iniciat-se el declivi de les berlinettes ( l'any 1977  un A-310 aconsegueix el campionat de França de Rallis amb Guy Frèquelin).
    Amb aixó, Renault decideix el retorn als circuits : el 1974 neix Alpine A 440 per participar al Campionat Europeu de 2 Litres, després el seguirà el A 441, obtenint la victòria a Les 24 hores de Lemans l’any 1978 amb el A 442 B Turbo, (ja hem iniciat l’era Turbo, però serà Renault i no Alpine la que gaudirà els èxits).
     Renault, treballa els motors turbo, treballa vers la F1, peró tot aixó ja no serà Alpine sino Renault. El somni com a somni d'una persona, ilusio d'un grup un cop realitzat, s'esvaeix, l'empresa (Renault), es menga els somnis per aconseguir resultats: marketing-èxits-vendes
    Veiem alguns d'aquest vehicles 
A-106 i A-108 el 1960
M-63 de 1963
M-64 de 1964
A-210 de 1968
A-220 entre 1968 i 1969
Diversos Formules entre anys 60-70
A-110 1800
A-310 
A-442 
     El Renault-Alpine A-442, es ja totalment un Renault, i a partir d'aquesta epoca la fabrica de Dieppe, seguira creixent, millorant, i fabricant, peró solament per als productes que interesant a la mare Renault. De fet ja veurem que serà la fabrica dels models sportius de Renault tret dels F1 que s construiran a la fabrica de Chatyllón









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada