diumenge, 24 de juliol del 2011

ALPINE A LA RESTA DEL MÓN

    En els seus inicis,la petita marca Alpine, va fer impacte en tots els cercles d'automoció i competició. Era una formula simple : carrosseria fàcil de fer en petites series i mecanica simple i popular. Una formula que molts vàren voler.
    En un altre pagina veiem la fabricació a Espanya, en aquesta parlarem d'altres llocs a on es vàren fabricar, paisos sense una industria propia i potent.
    Mèxic va ser un d'aquest paisos, DINA ( Diesel Nacional Sociedad Anonima ) que muntava camions i autobusos amb tecnologia del seu veí del Nord, va ser la que va tirar endavant el projecte. Es van muntar tres models diferents entre els anys 1964 i 1972 : la berlineta, el GT 4, i el cabriolet. Tots basats en el A-110 i amb motors de 956c.c. i 1100c.c.
    Es vàren muntar entre 300 i 500 vehicles, el seu nom : Dinalpin 





    Al Brasil, de sempre hi ha molta passió per la competició, i també allà vàren voler tenir un vehicle com l'Alpine. Willys tenia una fabrica a on es muntava, amb licencia, el Renault Dauphine, facilitant encara més el muntatge. Entre els anys 1962 i 1965 basant-se en el model A-108 i amb motors 845c.c. i 998c.c.,i de 1965 a 1966 amb base A-110 i motors 956c.c. i 1100c.c..
     En total es van muntar uns 1500 vehicles de les carrosseries berlineta, coupe-sport i cabriolet. El nom no podia ser un altre que : Interlagos ( com el circuit )



    Per estrany que sembli, a Bulgaria durant l'epoca del Teló d'Acer, també hi havia passió per les curses. Allà es fabricava el Renault 8 amb el nom de BulgarRenault. Dic estrany perque xoca amb la mentalitat socialiste-comuniste l'idea de tenir cotxes de luxe o de curses, peró el cert es que es vàrem fabricar els Alpine aprofitant els BulgarRenault, així els Alpine es vàren dir Bulgaralpin
    Basats en el A-110 de 1100c.c., i carrosseries berlineta i cabriolet, es van muntar uns 100 vehicles. Buscant a internet, trobem curiositats com els segells i les curses  amb vehicle importats de França




    No es d'estranyar que Jean Rédélé, estigues disposat a vendrà el permis per fabricar Alpines en altres paisos, ja que aixó suposava un bon nivell d'ingresos per la seva economia; es venia la maquinaria, estris necessaris, la tecnologia , el producte i finalment les royaltis per vehicle muntat. 
     El somni de Jean Rédélé era fer cotxes de curses, per guanyar-les, i per aixó son necessaris els diners, per tant la fabricació de cotxes a les seves fabriques o en altres es simplement la manera d'obtenir els recursos necessaris









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada