dimecres, 27 de juliol del 2011

EVOLUCIÓ DE LA BERLINETA

       El Renault 4/4 és l'origen i causa. Un vehicle que representa igualment una il·lusió i un somni, d'unes persones sotmeses per L'Exèrcit Alemany durant la II Guerra Mundial, i que no tenien un altre il·lusió que fer d'amagat el disseny d'un vehicle per després de l'ocupació ( aquell mal somni de l'ocupació no podia durar eternament).
       Així va néixer el Renault 4/4 que amb les seves evolucions, seria part del futur de la Renault. Aquest vehicle evoluciona en els Renault Dauphine, Floride,R8, Caravelle, R10 ( sempre amb el mateix concepte, i bàsicament la mateixa estructura)


1952-1953.- Jean Rédélé amb un disseny de Michelotti i carrosseria d'alumini d'Allemano, fabrica un model únic ( en aquest, s'endevinen formes bàsiques  dels futurs Renault Dauphine)


1954.- A causa dels acords amb un magnat americà, es fabrica un nou model, que s'anomenarà  "Marquis". El vehicle serà exposat a Nova York, peró no es fabricarà mai als EEUU. Jean Rédélé va ser previsor i es va reservar els drets per Europa, així es va trobar amb tot preparat per iniciar la fabricació


1954-1955.-  Es fan els primers moviments, iniciant-se la fabricació dels A-106 a la fàbrica dels Germans Chappé i seguidament en una fàbrica de Jean Rédélé a Dieppe ( la carrosseria serà ja de fibra de vidre i acollada al xassis del 4/4) 


1957.-  A Dieppe, s'inicia la construcció dels cabriolets (Disseny de Michelotti)

  

1958.- Es revisan les suspensions. S'introdueix la mecànica dels Renault Dauphine, seran els A-108 ( encara no són les berlinetes que coneixem )
1960.- Amb els cabriolets, s'han agreujat els problemes de torsió de la carrosseria i d'estabilitat. Apareix la gran revolució : el xassis de tub central o xassis poltre


     Aquest xassis només es montarà a les fàbriques de Dieppe, els vehicles de la fàbrica dels Germans Chappé seguiran amb el seu métode d'acollar les carrosseries al xassis Renault.
        Els cabriolets evolucionen amb els hart-top fins arribar a la berlineta tal com la coneixem ( de nou amb disseny de Michelotti) . Durant aquest any trobarem models amb la primera carrosseria però amb mecànica 4/4 ( A-106) i mecànica Dauphine ( A-108), i també trobarem berlinetas amb mecànica 4/4 (A-106) i mecànica Dauphine (A-108)


1961.-  S'inicia la venda de les berlinetes A-108 i es fan petites modificacions ( en els vidres laterals , bisagres etc).  Es deixa de fabricar la carroceria del primer model a la fàbrica dels Germans Chappé.
1962.-  Amb la mecànica del Renault 8, el A-108 deriva en A-110 , es fan modificacions a la carrosseria ( desapareix l'entrada lateral d'aire i la de darrera , i el capó de darrera )


1964.-  S'introdueix el motor 1108 c.c.
1965.-  S'introdueix el motor 1255 c.c. Gordini, apareixen entrades aire sota els fars. Desapareix el A-108 francès.
1966.-  Es munten tres relotges més en el tablier i apareix el motor 1296 c.c.


1969.-   Es munten fars de 180 mm, i el motor del Renault 16
1970.-   S'introdueix el motor 1289 c.c. dels Renault 12
1970-1973.-  S'introdueix els motors del Renault 16 TS i 17. Són anys de grans èxits en els Rallis, aconseguin el Campionat Mundial de Rallis amb els A-110 1800
1972.-.   Posar-se al dia es necesari, i per tant es crea un nou model serà el A-310 ( amb la mateixa base mecànica i disposició )


1973.-    Any del Campionat Mundial de Rallis

                                          

1976.-   En els models A-110 de venda al públic es muntan els motors de Renault 16TX en versió carburació o inyecció segons el mercat de destinació. En els models A-310 mancats de motor, per fi es munta un V6, introduint petits canvis per tot arreu, que fan del vehicle, un cotxe menys sportiu i més GT, esdevenint model de representació de Renault


1977.-  Aquest any es deixarà de fabricar a França la berlineta A-110
1978.-  Amb un any de retard, es deixa de fabricar a Espanya el model A-110 (1400), del qual es vendran encara alguns a França
1981.- En els A-310 V6 es modifiquen les suspensions, adaptant les del R5 Turbo 1
1985-1990.-  En aquest temps, es potencien les mecàniques, introduint el turbo en un dels dos models que estan a la venda ( els turbo, estan en plé èxit ), seran els A-310 GT ( atmosfèric) i els A-310GTA ( turbo)


1991-1995.- En aquest període el A-310, sense deixar de ser un model tot darrera, sense canviar el concepte, ha canviat tant, sobretot la filosofia del cotxe, que acaba anomenant-se A-610. Ja fa molts anys que la berlineta Alpine, no és la berlineta, sinó un model més o menys sportiu de representació de Renault. Peró será l'últim crit, ja que Renault ha decidit la seva fi, al tenir altres objectius.
           La marca Alpine queda en la reserva 











Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada